Ustalenie warunków zabudowy
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Podmiot uprawniony do złożenia wniosku
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna.
Miejsce składania dokumentów
Wniosek należy składać do Wójta Gminy Sokolniki – sekretariat Urzędu Gminy w Sokolnikach, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 98-420 Sokolniki, tel. 62 78 45 159.
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek o ustalenie warunków zabudowy wraz z załącznikami.
Termin realizacji sprawy
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Sposób załatwienia sprawy
Wydanie decyzji administracyjnej.
Opłaty
- opłata skarbowa za decyzję o ustaleniu warunków zabudowy - 598 zł (zwolnienie z tej opłaty przysługuje właścicielom oraz użytkownikom wieczystym nieruchomości);
- opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł;
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu, za pośrednictwem Wójta Gminy Sokolniki, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Dodatkowe informacje
Brak.
Kontakt z pracownikiem
Urząd Gminy w Sokolnikach – Referat Gospodarki Komunalnej i Gospodarki Mieniem, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 98 – 420 Sokolniki, pokój nr 10, tel. 627846101.